søndag den 24. februar 2013

Som planlagt og håbet :-)


Blå himmel
 
Dagen er gået som planlagt; tøjet er vasket, fuglene har fået rent bur, filmen er set og pandekagerne spist. Jeg har drukket masser af te, lidt kaffe og nu står den på Ribena blandet med danskvand. Pigerne er  - helt uopfordret!! - begyndt at rydde op og sortere i deres ting. De styrer det selv med hård hånd og har som vanligt hurtigt fundet arbejdsfordelingen; Ældste bestemmer og finder nye opgaver, mens Mindste parerer ordrer (ikke altid lige gnidningsfrit) og forsøger at slippe. Hun inspireres af alle tingene til nye lege, så indimellem er der legepauser, indtil Ældste igen rammes af dirigentstokken og stopper legen. Lige som det skal være - og altid har været!

Jeg kan stadig mærke den øgede energi. Jeg har ikke besvær med at komme igang med nye ting og får mange input og ideer. De skal helst udføres eller skrives ned med det samme! Det giver en masse løse ender, som jeg så forsøger at ordne senere. Jeg futter rundt i lejligheden i et jævnt tempo, gerne med flere ting i hænderne, der liiige kan sættes på plads undervejs - med det resultat at jeg kommer helt væk fra den oprindelige plan, og så starter forfra og tager ruten en gang til ... og igen ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar