onsdag den 15. januar 2014

Tanker i et presset sind

Jeg er brugt!
Tager mig selv i at sukke højlydt, når jeg sætter mig.
Sover fint, men vågner tidligt
Gider ikke stå op og snoozer alt for meget.
Orker ikke at snakke.
Alt for meget uro og snak på arbejdet.
Nogle elever larmer konstant og kan ikke stoppes (de er multihandicappede).
Nogen slår og kradser.
Bliver sur og tvær.
Har brug for pause før pigerne kommer hjem.
Orker ikke uforudsete ting - de stresser og forvirrer.
Overvejer en sygemelding.
Kan ikke finde ud af det.
Var ved at græde på arbejde i dag pga. pres og krævende elever.
Dyb vejrtrækning, lukke øjnene et øjeblik og jeg er på igen.

Nu er ok. For nu. Mindste har legeaftale og hygger sig i hulen med lommelygte. Ældste er træt efter bytur med klassen i SFO'en. Ro og fred. Kun pigefnis fra værelset og snak fra tv'et. Det er ok. For nu!


2 kommentarer:

  1. Knus og tanker. Virker også som et meget krævende job du har..

    SvarSlet
  2. Tak :-) Det er meget krævende, men som regel også givende. Når jeg er trængt, er det bare ikke så nemt at se/tage imod de givende stunder. Desværre, for det ville ændre dagen en hel del!
    Kram

    SvarSlet