lørdag den 2. marts 2013

Lørdag med fart og hygge

En ny snak med psykiateren har resulteret i mindre "morgenmedicin". Altså den type antidepressiv, der speeder en lidt op. På grund af ændringen i aftenmedicinen, er dens effekt blevet tydeligere. Han kaldte mig hypomanisk; tæt på manisk. Jeg er blevet mere træt og sover godt om natten. Bliver jeg vækket, kan jeg ligeså godt stå op med det samme, for så er hovedet "skudt igang." Den anden dag var det kl. 4.30, og det blev en meget lang dag. Ikke en særlig træt dag, og min planlagte middagslur (som jeg var sikker på, jeg havde brug for) behøvede jeg ikke bruge ret lang tid på.

Et spil Settlers

Nu er klokken knap 13, og jeg har allerede købt ind med pigerne, vasket 3 maskiner, bagt 2 omgange cupcakes - også med pigerne - lagt tøj sammen og på plads og tømt + fyldt opvaskemaskinen. Altså udover at spise 2 måltider, drikke kaffe og sidde her lidt. Det er nu meget rart at få ordnet ting, som trænger og have overskud til at gøre noget sammen med pigerne. Det er bare mærkeligt ikke helt selv at være herre over det. Det er svært at forklare, men det er som om krop og hoved lever deres eget liv, og jeg ikke helt er medbestemmende. Tankerne flyver afsted, og kroppen gør, hvad den vil. Egentlig lidt robotagtigt.

Nu skal cupcakes'ne pyntes, og så er der fest. Fordi det er lørdag, har pigerne bestemt. De har bestemt, hvilke kager, der skulle bages og nu skal de helt selv pynte. Det kommer nok til at krible i mine fingre for at blande sig ;-) Bagefter har vi aftalt at spille Settlers, som Ældste er ved at have styr på. Så sidder jeg stille så længe ... sikkert ;-)

God lørdag derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar