søndag den 3. marts 2013

Morgenstund uden guld i mund :-/

Decemberbillede - lidt sent, I know - og ja, det vender rigtigt ;-)

Søndag morgen. Jeg vågner kl. 5. Roder rundt og kan ikke finde ro. Står op til Ældste, som allerede er i tøjet. Mindste sover et par timer mere. Jeg gør mit bedste for at være i ro. Sidder stille, ingen vippende fødder eller trommende fingre. Spiller på min telefon. Spiser morgenmad. Stadig en indre kamp for roen. Jeg kapitulerer og sætter en vask over. Lægger tøj sammen fra i går. Laver en kop te og sætter mig ved computeren. Mit hoved er ved at eksplodere i ideer og tanker. Jeg prøver at ignorere det. Det er svært. Det lykkedes ved at stave ordene, jeg skriver her, meget tydeligt i hovedet. Så er der ikke plads til andet. Men hvad så, når jeg er færdig med at skrive? Jeg ved det ikke ... Jeg føler, at jeg er på grådens rand - enten det eller tankemylder. Eller begge dele? Hvis jeg lader gråden få overtaget, kan jeg mærke, at det bliver voldsomt. Jeg er alene med pigerne lige nu, så det går ikke. Jeg må holde ud!

Kæft, jeg hader mit hoved!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar